Wizytówka firmy w Google to bezpłatny profil firmy, który zwiększa jej widoczność w sieci.
Jeśli chcesz, żeby informacje o Twojej firmie były widoczne w wyszukiwarce oraz Mapach Google, załóż jej wizytówkę i aktualizuj regularnie zamieszczone tam informacje.
Co to jest wizytówka Google?
Jeżeli chcesz, aby Twoja działalność była widoczna w Internecie, a powinieneś chcieć, bo dzisiaj to najważniejszy kanał do komunikacji z klientami to musisz zadbać o swoją wizytówkę Google. To profil firmy, który wypełnisz własnoręcznie i będzie on widoczny w wynikach wyszukiwania, jak i w mapach Google. To często pierwszy Twój kontakt z potencjalnym klientem i od niego zależy, czy w ogóle zwróci on uwagę na Twoją firmę. Właśnie dlatego konieczne jest umieszczenie tam zachęcających i aktualnych informacji na temat tego, co oferujesz, jak się z Tobą skontaktować i tym podobnych rzeczy.
Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>
Zakładanie wizytówki Google krok po kroku
Zakładanie wizytówki w Google jest usługą całkowicie darmową i możesz spokojnie dokonać tego samemu. Oczywiście jeśli chcesz, możesz skorzystać z niezależnych fachowych doradców, czy też wykorzystać dodatkowo płatne reklamy oferowane przez samo Google.
- Pierwszy krok to założenie konta firmowego w Google. Kuszące tutaj bywa wykorzystanie już posiadanego konta prywatnego. Nie jest to jednak dobry pomysł. Jeśli będziesz chciał w przyszłości delegować zarządzanie wizytówką swoim pracownikom czy zewnętrznym specjalistom lub nawet sprzedać działalność to użycie prywatnego konto spowoduje mnóstwo kłopotów z dostępem i jego przekazaniem. Użyj więc nowego konta założonego przy pomocy firmowego maila.
- Sprawdź, czy wizytówka Twojej firmy nie została już założona. Google tworzy je często automatycznie na podstawie danych z różnych źródeł. Jeżeli już istnieje wpis z nazwą Twojej firmy, to możesz przejąć jego zarządzanie.
- Wprowadź podstawowe dane swojej firmy takie jak nazwa, adres oraz dane kontaktowe (telefon, email, strona internetowa).
- Przejdź weryfikację – możesz wybrać jej rodzaj za pośrednictwem telefonu, maila, filmu wideo, rozmowy na żywo z konsultantem lub kartki pocztowej.
W ten sposób będziesz posiadał podstawową wizytówkę Swojej firmy w Google. To jednak nie wszystko i możesz tę usługę wykorzystać do znacznie lepszej komunikacji z klientami obecnymi i przyszłymi, których dopiero chcesz do siebie przekonać.
Dodatkowe możliwości wizytówki Google
Wizytówka Google wyświetla podstawowe informacje takie jak adres czy godziny otwarcia Twojej firmy. Dodatkowo zawiera ona opinie zamieszczone przez klientów, wyznacza trasę dotarcia do siedziby oraz prezentuje zdjęcia siedziby, sklepu, zakładu itp. Oprócz tego możesz skorzystać z możliwości dodawania wpisów, w których możesz opisywać aktualne promocje, oferty, nowe wprowadzane produkty, dania, usługi czy też organizowane wydarzenia. To bardzo wygodna forma komunikacji, która pozwala dotrzeć do klientów z Twoją aktualną ofertą. Możesz tam zamieszczać zarówno tekst jak i grafiko czy materiały filmowe. Bardzo dobre rezultaty daje także wykorzystanie przycisku CTA (call to action). Może on mieć napis wzywający do działania w postaci tekstu Kup, Zarezerwuj czy Zamów lub Zarejestruj się. Dopasowując te treści do swojej działalności, pamiętaj o kilku podstawowych zasadach. Muszą one być dobrze przemyślane i zachęcające do natychmiastowego działania. Oznacza to, że powinny jasno pokazywać, jakie korzyści klient otrzyma, korzystając z nich. Może to być rabat, dodatkowy gratis czy podkreślenie, że oferta ma ograniczenie czasowe czy ilościowe i konieczne działania klient musi podjąć od razu. Standardowo wpisy są widoczne przez 7 dni, ale można to zmienić, korzystając z opcji wydarzenie lub oferta – wtedy Twoja informacja będzie widoczne przez rok od publikacji.
Wizytówka Google – uważaj na oszustów i naciągaczy
Ponieważ nie wszyscy potrafią sami zająć się promowaniem swojego biznesu w Internecie, sporo osób próbuje to wykorzystać. Uważaj na oferty, które mówią, że za wizytówkę musisz zapłacić lub że zostanie ona wyłączona. To całkowicie darmowa usługa i Google nie pobiera za nią opłat. Zdarzają się również próby szantażu straszące zamieszczeniem dużych ilości negatywnych opinii – o takich sprawach należy poinformować policję.
Nie ma natomiast żadnego problemu, abyś zarządzanie wizytówką Twojego biznesu przekazał profesjonalnej agencji. Upewnij się tylko, że to firma z doświadczeniem i pozytywnymi opiniami. Profesjonalnie przygotowane zdjęcia, wpisy, filmy i przemyślane zachęty dla klientów mogą znacznie przyśpieszyć rozwój Twojej działalności i zyskać dla niej wielu dodatkowych klientów. Korzystanie z pomocy specjalistów jest coraz częściej konieczne, bo nikt nie może się znać na wszystkich zagadnieniach prowadzenia biznesu. Delegując różne sprawy do zewnętrznych firm, możesz spokojnie zająć się głównym tematem Twojej działalności.