By Categories: E-commerceTags: , , , , , , Możliwość komentowania Trendy w e-commerce w 2023 roku została wyłączona

Rynek e-commerce to najszybciej rozwijająca i najmocniej zmieniająca się obecnie branża.

Jeżeli chcesz nadążać za tym postępem i reagować na nowości szybciej od konkurencji musisz stale śledzić najnowsze trendy, jakie pojawiają się na tym rynku.

Najważniejsze trendy w handlu internetowym w 2023 roku

Wciąż rozwija się wiele dziedzin e-commerce. Poniżej lista tych, które będą w największy sposób wpływać na kształt rynku w tym roku.

  1. AI – sztuczna inteligencja – najczęstszym zastosowaniem AI w e-commerce jest generowanie przez nią ogromnych ilości kontentu różnej jakości. Mogą to być zarówno artykuły, jak i grafiki najróżniejszych rodzajów. Ich efektywność nie będzie duża, ale za to mogą być wytwarzane w olbrzymich ilościach, co powinno przełożyć się na wzrost dotarcia do klientów. Drugim coraz bardziej powszechnym użycie AI jest stosowanie chatbotów. Dają one możliwość złożenia zamówienia czy poznania odpowiedzi na szereg pytań o każdej porze dnia i nocy przy koszcie nieporównywalnie niższym niż zatrudnienie konsultantów odbierających telefony, czy prowadzących rozmowy przez komunikatory;
  2. Walka cenowa – to zjawisko ciągle przyśpieszające dzięki dostępności sklepów i ofert z całego świata oraz istnieniu porównywarek czy masowych platform sprzedażowych (Allegro, Amazon itp.). Jeżeli chcesz sprzedawać drożej, musisz przekonać ludzi, że Twój produkt jest lepszy, unikalny itp.;
  3. Personalizacja – to ważne zagadnienie w e-commerce rozwija się od lat i wciąż zwiększa swoje znaczenie. Ważne jest, aby przekaz docierający do potencjalnych klientów lub osób, które skorzystały już z oferty, był, jak najbardziej skrojony pod daną osobę. Im lepiej przewidzisz potrzeby osób w danym okresie, tym chętniej skorzystają one z oferty, którą im przedstawisz;
  4. Social Proof – w czasach totalnego zalewu reklamą zamawianą przez wszystkich i prezentowaną w każdym możliwym miejscu na znaczeniu wciąż zyskuje rekomendacja zwykłych użytkowników. Widać to bardzo dobrze po masowym powstawaniu kanałów na Youtube czy blogów recenzujących wszystkie możliwe produktu i usługi. Polecenia dokonywane przez zwykłych konsumentów z powodzeniem powinny zostać włączone do Twojej strategii marketingowej. Do zostawiania opinii i komentarzy możesz zachęcać klientów na wiele różnych sposobów;
  5. Mobile commerce – udział urządzeń mobilnych w przeglądaniu Internetu stale rośnie. Podobnie rzecz ma się z dokonywaniem zakupów bezpośrednio z poziomu smartfona. Właśnie dlatego musisz zadbać o dobre działanie Twoich stron na tego typu urządzeniach;
  6. Social commerce – to coraz szybciej rozwijający się trend w e-commerce. Dlaczego czekać na klientów na specjalistycznych platformach czy w sklepach internetowych, gdy możesz ich zachęcić do wykonania zakupu tam, gdzie spędzają oni najwięcej czasu online, czyli bezpośrednio w mediach społecznościowych. Usługi takie jak Instagram Checkout czy Facebook Marketplace to idealne miejsce na przyciągnięcie odbiorców dla Twoich usług, czy produktów;
  7. Omnichannel marketing – w dobie mnogości wszelkiego rodzaju portali społecznościowych, platform sprzedaży, nośników reklamy itp. musisz zadbać, aby być widocznym w nich wszystkich. Oznacza to publikowanie i dodawanie treści we wszelkich miejscach. Powinny być to działania spójne zarówno w przekazie graficznym jak i słownym. Powinieneś również zadbać o łatwe przechodzenie między tymi kanałami. Oznacza to, żeby przeskok z mediów społecznościowych do miejsca zakupów możliwy był jednym kliknięciem. Również powinno to działać w drugą stronę, aby klient mógł podzielić się wrażeniami i opinią o danym produkcie czy usłudze z innymi;
  8. Subskrypcje – to również rosnąca od lat gałąź w e-commerce. Dotyczy to nie tylko tak oczywistych działów jak udostępnianie muzyki czy filmów, ale właściwie wszystkiego od informacji, przez ubrania, pożywienie aż do paczek z nieznaną zawartością, która ma zaskoczyć odbiorcę;
  9. Etyczny handel – wciąż wzrasta liczba osób, które zwracają dużą uwagę na to, w jakich warunkach został wytworzony dany produkt, z jakich materiałów, czy nikt przy produkcji nie ucierpiał, jaki dany produkt ma ślad węglowy i szeregiem podobnych zagadnień. Warto podkreślać tego typu zalety najlepiej, aby było to podparte cenionymi i rozpoznawalnymi certyfikatami;
  10. Virtual Reality i Augumented Reality w e-commerce – to wciąż rozwijające się techniki sprzedaży z wykorzystaniem VR oraz AR. Dzięki temu klient może na przykład wirtualnie przymierzyć ubranie, pospacerować po hotelu czy plaży, na którą zamierza się wybrać lub na przykład sprawdzić jak nowy mebel będzie wyglądał w jego własnym wnętrzu.Warto, abyś korzystał z przedstawionych powyżej technik i dzięki nim osiągał znacznie lepsze wyniki w sprzedaży swoich produktów czy usług. Kto nie podąża za nowościami, może szybko zostać przegoniony przez liczną i pracą do przodu konkurencję. Bądź w awangardzie postępu i wyprzedź wszystkich, korzystając z najnowszych pomysłów i sposobów na zwiększenie popularności Twojej działalności.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>