By Categories: Analiza konkurencjiTags: , , , , , , Możliwość komentowania Narzędzia do analizy kampanii reklamowych konkurencji została wyłączona

Analiza konkurencji jest niezbędna, aby pozostawać w zgodzie z nowymi trendami i nadążać za rynkiem oraz potrafić stworzyć przewagą nad innymi firmami z branży.

Właśnie dlatego powinieneś przeprowadzać ogólną analizę konkurencji regularnie, nawet co pół roku albo zawsze, gdy widzisz, że coś się zmienia na rynku i wyciągać z niej odpowiednie wnioski. W przypadku działań reklamowych konkurencji, najlepiej jest śledzić je w czasie rzeczywistym. To nie tylko szukanie jej słabych stron, aby na tej przewadze się skupić, to również podglądanie co konkurencja robi lepiej i wdrażanie tego u siebie oraz możliwość błyskawicznej reakcji na nowe pomysły Twoich rynkowych przeciwników.

Potrzebujesz prześwietlić swoją konkurencję w internecie? Sprawdź>>

narzędzia do analizy konkurencji

Dlaczego stosowanie analizy reklam konkurencji jest tak ważne?

Analiza działań reklamowych konkurencji może dostarczyć Ci bardzo cennych danych, które wykorzystasz w swoich działaniach. Śledząc największych, będziesz mógł korzystać z ich doświadczeń i sprawdzić, gdzie i w jaki sposób oni się reklamują. Możesz wtedy skorzystać z tych samych słów kluczowych czy reklamować się w tych samych miejscach. Pozwoli Ci to także być na bieżąco z trendami i odpowiadać na konkurencyjne działania reklamowe swoimi, próbując lepiej dotrzeć do tych samych klientów. Możesz także postarać się zwrócić do grup, które konkurencja pominęła, być może tam też są Twoi potencjalni klienci.

Ustawiając śledzenie swoich najbardziej bezpośrednich konkurentów, możesz także reagować praktycznie w czasie rzeczywistym na ich obniżki, promocje czy nowe hasła reklamowe.    

Narzędzia do analizy kampanii reklamowych konkurencji

Narzędzia do śledzenia działań konkurencji w sieci można podzielić na kilka głównych kategorii, czyli na narzędzia do analizy działań w mediach społecznościowych oraz narzędzia do analizy SEO, narzędzia do analizy treści i narzędzia do analizy reklam oraz maili. Warto, abyś korzystał z rozwiązań najlepszych w swojej kategorii. Wśród narzędzi do analizy działań reklamowych możesz skorzystać między innymi z takich rozwiązań jak:

  • Owletter – to narzędzie, które zbiera wszelkie wiadomości email wysyłane przez konkurencję i segreguje je w kategorie, dzięki czemu w łatwy sposób możesz zorientować się, jak ten kanał jest wykorzystywany przez daną markę. Dysponując przeglądem, jakie maile wysyła konkurencja, jak często to robi i czego one dotyczą, możesz wzorować swoje kampanie właśnie na tych, które uznasz za najlepsze. Cena tego narzędzia to 19 dolarów miesięcznie lub 39 i 79 w droższych wariantach. Pozwalają one odpowiednio na śledzenie 10, 25 oraz ilu tylko chcesz stron konkurencji.
  • Mailchart – to kolejne narzędzie do analizy maili wysłanych przez konkurencję do swoich klientów. Podobnie, jak poprzednie umożliwia ono segregowanie ich w kategoriach, zliczanie częstotliwości, analizowanie długości i tak dalej. Co więcej, pozwala ono na porównanie tych danych z własną kampanią mailową.
  • iSpionage – to narzędzie do analizy konkurencyjnych kampanii AdWords. Zbiera ono dane za pomocą trzech największych wyszukiwarek, czyli Google, Bing oraz Yahoo. Dzięki temu narzędziu, poznasz kompletną listę słów kluczowych, których Twoja konkurencja używa w AdWords. Pozwoli Ci to na znalezienie tych, które działają najlepiej i dodanie ich do swoich kampanii. Ceny tego rozwiązania zaczynają się od 59 dolarów miesięcznie.
  • Owler – narzędzie do śledzenia wybranych dużych marek. W wersji darmowej możesz obserwować do pięciu różnych firm. W płatnych planach Pro (35 dolarów miesięcznie) i Max (50 dolarów miesięcznie) otrzymasz znacznie więcej możliwości;
  • AdReport – to polskie narzędzie, które służy do monitorowania reklam wyświetlanych w Internecie. Monitoruje ono 5 tysięcy największych polskich witryn internetowych. Dane są gromadzone i możesz sprawdzić także, jak wyglądały nakłady na reklamy w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Narzędzie to nie jest jednak tanie najtańsza wersja to 3 500 złotych miesięcznie. Możesz jednak skorzystać z darmowej wersji próbnej, aby sprawdzić, jak duże możliwości da Ci korzystanie z tego rozwiązania.
  • MOAT – Oracle Moat Measurement to narzędzie służące do śledzenia reklam i działań marketingowych konkurencji. To bardzo rozbudowane oprogramowanie pozwala na śledzenie wiodących marek i ich reklam w czasie rzeczywistym w wielu kanałach. Z tego rozwiązania korzysta wiele dużych korporacji.
  • Semrush EyeOn – to narzędzie pozwalające na śledzenie 5 konkurentów w ich staraniach reklamowych oraz content marketingu. Otrzymasz tutaj darmowy raport na temat Twojej konkurencji. Co tydzień będziesz otrzymywał maila z informacjami, jakie działania reklamowe podejmuje Twoja konkurencja.

Funkcje śledzenia reklam konkurencja znajdziesz w takich rozbudowanych aplikacjach jak na przykład Semrush. Tutaj w jednym miejscu zebrana jest analiza SEO, treści marketingowych, reklam, działalności w mediach społecznościowych i wiele innych funkcji. Nie jest to jednak narzędzie tanie, gdyż dostęp zaczyna się od planu Pro kosztującego 119.95 dolara miesięcznie, w którym możesz śledzić 5 konkurentów, przez plan Guru za 229.95 dolara, gdzie obserwujesz nawet 15 innych firm, aż do planu Business za 449.95 dolara z możliwością obserwacji 40 przedsiębiorstw.

Ucz się od najlepszych i często sprawdzaj, jak oni prowadzą swoje kampanie reklamowe. Dzięki temu zawsze będziesz w czołówce nowych trendów i nowych pomysłów na reklamę w Internecie.

Chcesz, abyśmy wykonali dla Ciebie analizę konkurencji i przesłali Ci raport? Zobacz tutaj>>

Najważniejsze wskaźniki kampanii e-mail marketingowej

3 stycznia 2024|Możliwość komentowania Najważniejsze wskaźniki kampanii e-mail marketingowej została wyłączona

Kampanie e-mail marketingowe są jednym z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji z klientami i potencjalnymi odbiorcami. Aby jednak mierzyć ich efektywność i optymalizować działania, należy śledzić odpowiednie wskaźniki, zwane KPI (Key Performance Indicators). Oto najważniejsze wskaźniki, [...]

Influencer marketing – co to jest, ile kosztuje i jakie daje korzyści

20 grudnia 2023|Możliwość komentowania Influencer marketing – co to jest, ile kosztuje i jakie daje korzyści została wyłączona

W obecnych czasach firmy poszukują jak najlepszych kanałów marketingowych. Ogromną popularnością cieszą się influencerzy. Często są to znane osoby – aktorzy, muzycy, celebryci, którzy mają bardzo duże zasięgi w mediach społecznościowych. Dziesiątki czy setki [...]

Analiza konkurencji – dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

12 grudnia 2023|Możliwość komentowania Analiza konkurencji – dlaczego Twoja firma jej potrzebuje? została wyłączona

Analiza konkurencji to proces badania i porównywania działalności, produktów, usług i strategii marketingowych firm, które oferują podobne rozwiązania na rynku. Jest to niezbędny element planowania biznesowego, który pozwala zidentyfikować mocne i słabe strony własnej [...]

Dane First-Party – wszystko, co powinieneś wiedzieć

5 grudnia 2023|Możliwość komentowania Dane First-Party – wszystko, co powinieneś wiedzieć została wyłączona

Chcąc oferować coś klientom, najpierw musisz ich poznać. Musisz wiedzieć o nich wszystko, aby zaproponować swoje produkty lub usługi odpowiednim osobom. Dlatego powinieneś zbierać dane First-Party. Co to są za dane? Oto wszystko, co [...]

Jak sprzedawać na Instagramie w 10 prostych krokach?

28 listopada 2023|Możliwość komentowania Jak sprzedawać na Instagramie w 10 prostych krokach? została wyłączona

Read this article in English >> Instagram to nie tylko platforma do dzielenia się zdjęciami i filmami z życia codziennego. To także potężne narzędzie marketingowe, które pozwala dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów i zbudować [...]

CTA – co to jest? Jak stworzyć skuteczny przycisk Call To Action?

23 listopada 2023|Możliwość komentowania CTA – co to jest? Jak stworzyć skuteczny przycisk Call To Action? została wyłączona

Read this article in English >> Każdy właściciel strony internetowej, a zwłaszcza przedsiębiorca chce uzyskiwać jak najwięcej konwersji. Klientów trzeba jednak do tego jakoś przekonać, dlatego niezwykle ważną rolę na stronach internetowych i w [...]