By Categories: AITags: , , , , , Możliwość komentowania Jak wykorzystać AI w działaniach marketingowych? została wyłączona

Sztuczna inteligencja (AI) wchodzi coraz śmielej w różne dziedziny naszego życia. Jest również bardzo skuteczna w działaniach marketingowych. Personalizowane reklamy, oferty dla poszczególnych klientów, reklamy spełniające oczekiwania to tylko część propozycji. Im więcej możliwości ma AI, tym lepiej można wykorzystać ją do działań na rzecz własnej firmy.

W czym może pomóc AI?

Zaletą AI jest odciążenie ludzi z wykonywania monotonnych, powtarzających się zadań, które nie budzą kreatywności. W marketingu może zautomatyzować przede wszystkim te dziedziny, które wymagają analizy ogromnej ilości danych i tekstów. Obecnie marketingowcy z agencji reklamowych przewidują, że AI odnajdzie się dobrze w gromadzeniu danych, tworzeniu postów w social mediach i tekstów w sklepach internetowych, wysyłaniu emaili marketingowych, obsłudze klienta, wiadomości follow-up, optymalizacji treści strony, opracowywaniu spersonalizowanych kampanii retargetingowych i marketingowych.

Tworzenie tekstów w social mediach

Sztuczna inteligencja pomoże w zapełnieniu strony tekstami oraz usprawni tekstowe kampanię marketingowe. ChatGTP łatwy w użyciu, a dostępny obecnie dla szerokiego grona odbiorców wspomoże, np. tworzenie opisów produktów. Działa szybko i generuje dużą ilość tekstu. Wciąż jednak się uczy, dlatego mimo wszystko warto sprawdzić, czy teksty są logiczne. Aby używać ChatuGTP, bądź działającego na podobnej zasadzie OpenAI, wystarczy wpisać słowo kluczowe, frazę, która ma zostać użyta. W oparciu o nią i zebrane dane, AI wygeneruje tekst. Z uwagi na to, przyda się również jako wsparcie w optymalizacji strony dla wyszukiwarek, usprawniając dział SEO. Innym ciekawym narzędziem jest Copy.ai. Zasada jest podobna, jak w pozostałych programach. Wystarczy wpisać frazę, a generator tekstu nawet w 30 sekund stworzy tekst do umieszczenia w mediach społecznościowych.

Personalizacja kampanii – nawiązywanie relacji

Szybka analiza danych oraz ilość danych, jakie zbiera AI, pomoże Ci również w nawiązywaniu relacji z klientami i tworzenia spersonalizowanych kampanii marketingowych. Na podstawie danych zebranych oraz zanalizowanych przez AI można określić grupę docelową, rodzaj klienta, jego zainteresowania. Na tej podstawie możne przygotować grafiki (pomocne jest narzędzie Midjourney.com, Canva, DALL-E 2) specjalnie dla klienta oraz tekst dostosowany do jego zainteresowań oraz wysyłany dobranym do niego kanałem. AI pozwala na określenie czy użytkownik korzysta z emaila regularnie, czy jest widoczny i aktywny social mediach. To pozwoli Ci dobrać sposób kontaktu z nim, na który klient odpowie, czując jednocześnie, że to przekaz specjalnie dla niego (targetowanie w Google Ads). Trafne podpowiedzi reklamowe, spowodują nawiązanie większej więzi z marką/sklepem. 

Analiza danych, grupa docelowa

Działania marketingowe oparte o AI to wykorzystywanie zdolności uczenia się przez nią. Zebrane dane pozwalają określić grupę docelową do wspomnianych już kampanii marketingowych, reklam, remarketingu. Dokonując oceny grupy przez AI, daje się jej polecenie wykonania i oceny statystyk mediów społecznościowych, wykonania raportu. Przydatny jest również Google Analytics, które mierzy ruch na Twojej stronie internetowej. AI można wykorzystać do analizy testów A/B koniecznych dla oceny skuteczności kampanii reklamowej. Testy A/B to testy wielokrotnego wyboru, które mają zmierzyć działanie i efektywność kampanii, wyglądu strony, układu tekstów. Dzięki AI szybko można ocenić podjęte działania i porównać je z poprzednimi wynikami.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>

Remarketing

AI pomoże Ci także w działaniach remarketingowych. W przeciwieństwie do ogólnych reklam i kampanii kierowany jest do osób, które już na Twojej stronie były. Były, dokonały jakiejś czynności – zakupy, dodanie do koszyka – i chcesz, żeby wrócili. Sztuczna inteligencja w ramach remarketingu w Google Ads rozpoznaje użytkownika (dokładniej jego przeglądarkę) przy pomocy plików cookies. Indywidualne podejście ma pomóc klientowi wrócić do Twojej strony. Stosowanie remarketingu dynamicznego jest jeszcze bardziej wydajnym elementem kampanii reklamowej. AI automatycznie prezentuje użytkownikowi spersonalizowane reklamy w jego wyszukiwarce.

Up-selling i cross-selling

Up-selling i cross-selling to kolejne elementy marketingu, w którym pomoże AI. Mając do dyspozycji narzędzia takie jak SAREhub, można proponować klientowi dodatkowe produkty (cross-selling) albo droższe i korzystniejsze opcje (up-selling) w zautomatyzowany sposób. Korzystanie z nich ułatwi proponowanie klientowi odpowiednich produktów, doskonale dopasowanych do tych, które wcześniej oglądać. Taka propozycja może zostać pokazana przy finalizacji zakupu lub już na etapie wejścia na stronę, poprzez personalizację strony www.

 Zalety korzystania z AI

 Nie da się zaprzeczyć, że sztuczna inteligencja w kampaniach marketingowych jest dużą pomocą. Przy użyciu dostępnych narzędzi do tworzenia tekstów (ChatGTP i inne), grafik (DALL-E 2) wpływa na zwiększenie wydajności firmy oraz oszczędności. Szybka analiza danych oraz wykorzystanie wyników pozwala na tworzenie kampanii reklamowych skierowanych zarówno do całych grup, jak i poszczególnych użytkowników. Dzieje się to szybko dzięki wykorzystaniu Google Ads, a Ty oszczędzasz czas i środki, skupiając się tylko na tym, co faktycznie wymaga interwencji ludzkich umiejętności.