By Categories: AITags: , , , , , , Możliwość komentowania Jak przygotować się do rewolucji AI w marketingu? została wyłączona

Sztuczna inteligencja rozwija się w błyskawicznym tempie i każdy gracz w branży marketingowej powinien być przygotowany na to, co może ona przynieść w przyszłości i na to, co już jest wykorzystywane.

AI oraz uczenie maszynowe jest obecnie wykorzystywane do tworzenia contentu, co pozwala na duże zwiększenie widoczności Twojej witryny w sieci. Sztuczna inteligencja stosowana jest także w bezpośredniej obsłudze klienta w postaci na przykład chatbotów. Poznaj zalety AI i to, jak najlepiej możesz ją zaprząc do osiągnięcia swoich celów marketingowych.

Przykłady wykorzystania AI w marketingu

Sztuczna inteligencja może znaleźć zastosowanie w bardzo różnych dziedzinach marketingu. Obecnie są to najczęściej tak zastosowania jak:

  • chatboty – chatboty (czatboty) to bardzo wygodne narzędzie do komunikacji z klientami. Prowadzi ono rozmowy o każdej porze dnia i nocy. Szybkość odpowiedzi to sprawa, którą klienci niesamowicie cenią – jeśli nie otrzymają jej natychmiast, to rośnie szansa, że skorzystają z usług konkurencji. Oczywiście obecnie boty odpowiadają na standardowe pytanie, które można wcześniej przewidzieć, ale wciąż jest to rozwijane i być może już niedługo osiągną one większe możliwości;
  • tworzenie contentu – copywriting – tutaj następuje bardzo szybki rozwój. Wciąż teksty generowane przez na przykład ChatGPT nie są idealne, ale po drobnych poprawkach z powodzeniem mogą być stosowane i dzieje się tak coraz częściej;
  • tworzenie contentu – generowanie grafik – podobnie do tworzenia tekstów powstają obrazy generowane przez algorytmy AI. Tutaj ingerencja człowieka polega na podaniu odpowiednich parametrów i wybraniu z kilku możliwości tego obrazu, który najlepiej pasuje do tego co miało zostać osiągnięte;
  • analiza predykcyjna – jeżeli chcesz sprawdzić, czy nowe pomysły mają zastosowanie, możesz za pomocą AI sprawdzić, jak ludzie zareagują na nową ofertę, nowe ceny czy nową szatę graficzną. Pozwala to wypróbować nowe rozwiązania na wczesnym etapie bez ponoszenia znacznych kosztów, oznacza to także olbrzymie przyspieszenie takich procesów. Bez zastosowania takiej analizy reklamy Google Ads, Meta Ads czy też TikTok Ads nie byłyby tak skuteczne. Większość odbiorców po prostu zignorowałaby je jako zupełnie im nieprzydatne. Wyświetlanie ich osobom, które zostały wybrane przez AI, jako te potencjalnie zainteresowane danym tematem znacznie podnosi ich poziom konwersji;
  • segmentacja klientów – to bardzo przydatny sposób dzielenia klientów na grupy, do których należy kierować inny rodzaj przekazu, inne oferty czy też odzywać się o innych porach. AI znacznie ułatwia przypisywanie klientów do właściwych dla nich segmentów.

Korzyści z zastosowania AI w SEO

Korzyści z zastosowania AI w SEO są olbrzymie, pozwala ona na tworzenie znacznie większej ilości contentu, lepiej dopasowanego do każdego stworzonego wcześniej również przez algorytm segmentu klientów. Przy obecnej ilości danych nie da się tego robić w inny sposób. A nawet proste zmiany takie jak na przykład wysyłanie e-maili z ofertami w różnych godzinach do klientów wtedy, kiedy lubią oni na przykład robić zakupy, może przynieść znacznie zwiększenie ich skuteczności. Stosowanie generowania treści pozwala na wielkie oszczędności. Teksty SEO powstają dość wolno i wymagają od copywritera zapoznania się z tematem. Algorytm zrobi to znacznie szybciej, tworząc teksty wręcz hurtowo i od razu uwzględniając w nich to, co jest najczęściej wyszukiwane przez internautów. Niektóre analizy mówią, że już za chwilę większość treści zamieszczanych w sieci będzie generowana przez algorytmy sztucznej inteligencji.

Co dalej, czyli przyszłość AI w marketingu

Szybki rozwój AI z pewnością oznaczać będzie coraz większe jej wykorzystanie do działań marketingowych. Obecnie przy analizach i tworzeniu kampanii reklamowych, treści i tym podobnych rzeczy wciąż jest ona raczej sposobem na przyśpieszenie pracy doświadczonych fachowców. Jednak kolejne jej odsłony być może przejmą tę rolę całkowicie. Algorytmy będą w takiej sytuacji same tworzyły treści, później dokonają sprawdzenia na podstawie zebranych danych, jak one działają i następnie wprowadzą do nich poprawki. Może to znacznie przyśpieszyć cały proces i wzmocnić jego efektywność. Oczywiście masowa dostępność takich narzędzi może doprowadzić do takiego zalewu informacji, że przestaną one odnosić skutek. Możliwe są również działania prawne krajów pojedynczych czy UE w celu ograniczenia tego. co może być przetwarzane i zbierane na temat każdego klienta – choć w dobie AI nie zawsze może to być oczywiste, jakie dane o nas samouczące się algorytmy będą wykorzystywały. Przyszłości nie da się dokładnie przewidzieć. Obecnie korzystanie z technik sztucznej inteligencji w marketingu daje dużą przewagę oraz obniża koszty takich działań.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>

  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading