By Categories: Kampanie digitalTags: , , , , , Możliwość komentowania Influencer marketing – co to jest, ile kosztuje i jakie daje korzyści została wyłączona

W obecnych czasach firmy poszukują jak najlepszych kanałów marketingowych. Ogromną popularnością cieszą się influencerzy. Często są to znane osoby – aktorzy, muzycy, celebryci, którzy mają bardzo duże zasięgi w mediach społecznościowych. Dziesiątki czy setki obserwatorów to raj dla przedsiębiorców, którzy mogą odnieść sukces dzięki współpracy z influencerami. Czym dokładnie jest influencer marketing, co daje i ile kosztuje?

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to strategia marketingowa polegająca na współpracy z osobami, które mają duży zasięg i wpływ w mediach społecznościowych. Celem takiej współpracy jest promowanie produktów, usług lub marek poprzez rekomendacje, recenzje lub pokazywanie ich w kontekście codziennego życia influencera. Takie osoby, które często są znane ze swojej działalności artystycznej czy medialnej, mają zwykle duże grona obserwatorów, dla których są idolami, przez co łatwo ufają oni ofertom i rekomendacjom influencerów. Dlatego jest to dla przedsiębiorców prosta droga do pozyskania naprawdę wielu klientów.

Jakie korzyści daje influencer marketing?

Influencer marketing daje firmom naprawdę wiele korzyści, na przykład:

  • Budowanie zaufania i wiarygodności marki wśród odbiorców, którzy ufają opinii influencera;
  • Zwiększanie świadomości i rozpoznawalności marki wśród docelowej grupy, która jest zainteresowana tematyką influencera;
  • Generowanie ruchu na stronie internetowej lub w sklepie online marki poprzez linki lub kody rabatowe udostępniane przez influencera;
  • Zwiększanie sprzedaży i konwersji poprzez wykorzystanie efektu rekomendacji i budowania lojalności wśród klientów;
  • Zbieranie opinii i sugestii od odbiorców na temat produktów lub usług marki, co pozwala na ich ulepszanie i dostosowywanie do potrzeb rynku.

Ile kosztuje influencer marketing?

Koszt influencer marketingu zależy od wielu czynników. Wszystko zależy od rodzaju oraz wielkości współpracy, czyli tego, co ma zrobić influencer. Znacznie mniejszy będzie koszt opublikowania przez influencera jednego posta reklamowego, niż koszt serii postów, filmów, relacji na stories na instagramie, relacji na żywo czy innych form treści. Koszty zależą również od liczby i jakości odbiorców influencera. Nie chodzi tu tylko o to, ile osób obserwuje influencera, ale także o to, jak bardzo są zaangażowane w jego treści i jak dobrze pasują do profilu docelowej grupy marki. Znaczenie dla kosztów influencer marketingu ma również branża i konkurencja, czyli to, jak duże jest zapotrzebowanie na influencer marketing w danej dziedzinie i jak wysokie są stawki rynkowe.

Competivo może pomóc Ci przeprowadzić analizę konkurencji, aby ułatwić Ci podjęcie decyzji o współpracy z influencerem. Ostatnią rzeczą, która ma wpływ na koszty influencer marketingu, jest cel i efektywność kampanii,  a więc oczekiwania marki co do wyników współpracy z influencerem i sposobów ich mierzenia. Przykładowo, koszt współpracy z influencerem o 100 tys. obserwujących na Instagramie może wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych za jeden post, w zależności od powyższych czynników.

Jak wybrać odpowiedniego influencera?

Wybór odpowiedniego influencera nie należy do łatwych. Jest to zawód, który ogromnie zyskał na popularności. Wiele osób, zwłaszcza młodych, skuszonych ogromnymi zarobkami znanych osób podejmuje własną działalność, ale nie zawsze są to uczciwi influencerzy. Szukając influencera, należy dobrze analizować ich konta i przede wszystkim zwracać uwagę na takie niepokojące zjawiska, jak:

  • zaskakująca demografia, czyli np. wielu zagranicznych obserwatorów konta prowadzonego tylko w języku polskim;
  • nieproporcjonalne do wielkości profilu zaangażowanie – konto z 10 000 obserwatorów powinno mieć do 300 polubień czy komentarzy pod postami. Ponadto konta o przeciętnej aktywności (posty raz w tygodniu lub rzadziej itp.) mające dużą liczbę obserwatorów powinny wzmóc czujność. Ludzie potrafią kupować obserwatorów.
  • skokowy przyrost obserwatorów – na naturalnych kontach jest on wolniejszy, ale stabilny.
  • niepokojące konta obserwowane przez influencera, np. konta związane z kupowaniem polubień czy ich wymianą.
  • nieadekwatne komentarze pod zdjęciami, np. dużo spamu.

Warto używać narzędzi typu Fake Check, IG Audit czy Social Blade, które pomogą wykryć nieprawidłowości na kontach influencerów. Przy wyborze nie warto kierować się samym kosztem, choć warto pamiętać, że znane osoby są dość wybredne w wyborze ofert i zwykle wysoko się cenią.

  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading