By Categories: InneTags: , , , , Możliwość komentowania Dane First-Party – wszystko, co powinieneś wiedzieć została wyłączona

Chcąc oferować coś klientom, najpierw musisz ich poznać. Musisz wiedzieć o nich wszystko, aby zaproponować swoje produkty lub usługi odpowiednim osobom. Dlatego powinieneś zbierać dane First-Party. Co to są za dane? Oto wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć.

Dane First-Party – co to takiego?

Dane First-Party to dane, które zbierasz bezpośrednio od swoich użytkowników lub klientów. Są one uważane za najbardziej wiarygodne i wartościowe źródło informacji o zachowaniach, preferencjach i potrzebach Twojej grupy docelowej. W przeciwieństwie do danych Third-Party lub Second-Party, dane First-Party są własnością Twojej firmy i nie musisz się nimi dzielić z innymi podmiotami. Dane First-Party mogą pochodzić z różnych kanałów, takich jak strona internetowa, aplikacja mobilna, formularz rejestracyjny, newsletter, media społecznościowe, ankieta lub rozmowa telefoniczna. Mogą one obejmować takie informacje jak:

  • dane demograficzne – np. wiek, płeć, lokalizacja, wykształcenie, urządzenia, z jakich korzystają Twoi odbiorcy;
  • dane behawioralne – np. historia przeglądania, zakupy, interakcje, konwersje;
  • dane psychograficzne – np. zainteresowania, opinie, wartości, preferencje;
  • dane transakcyjne – koszyk, zamówienie, płatność, preferowany sposób płatności czy sposób dostawy;

Dane te można zbierać i analizować za pomocą narzędzi statystycznych, takich jak Google Analytics czy Google Search Console.Pomożemy Ci poprzez audyt przeanalizować zebrane przez Ciebie dane i np. stworzyć dla Ciebie strategię marketingową.

Dlaczego warto zbierać dane First-Party?

Dane First-Party mają wiele zalet dla Twojego biznesu. Pozwalają na lepsze poznanie swoich użytkowników lub klientów i dostosowanie do nich swojej oferty, a także  komunikacji czy wszelkich działań marketingowych. Dzięki nim możesz tworzyć spersonalizowane i skuteczne kampanie marketingowe i reklamowe. Zbieranie danych First-Party pozwala także osiągnąć poprawę wyników SEO i zwiększenie ruchu na stronie internetowej, stronie sklepu czy w social mediach. Odpowiednie materiały i sposoby komunikacji dostosowane do grupy docelowej dzięki zbieraniu danych First-Party pozwalają na zwiększenie zaangażowania i lojalności użytkowników lub klientów wobec Ciebie i Twojej firmy. Z kolei dobre i dopasowane do odbiorców reklamy dzięki danym First-Party umożliwiają optymalizację kosztów oraz zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI).

Jak skutecznie wykorzystywać dane First-Party?

Skuteczne wykorzystywanie danych First-Party jest bardzo istotne dla uzyskania oczekiwanych efektów. Warto więc podczas zbierania, analizowania i wykorzystywania danych pamiętać o kilku bardzo istotnych sprawach. Po pierwsze, powinieneś zbierać tylko te dane, które są niezbędne i istotne dla Twojego celu. Po drugie, musisz pamiętać o tym, aby przestrzegać zasad ochrony danych osobowych i uzyskiwać zgody od użytkowników lub klientów na przetwarzanie ich danych. W tym celu najlepiej umieścić na stronie internetowej okienko, na którym użytkownicy będą mogli wybrać, czy zgadzają się na przetwarzanie danych.

Oprócz tego przy każdym formularzu czy okienku do podania adresu e-mail należy poinformować odbiorcę, że podając swoje dane, zgadza się na ich przetwarzanie. Nie wolno zapominać o klauzuli RODO oraz sformułowanej zgodnie z prawem Polityce Prywatności. Ponadto musisz dbać o jakość i aktualność danych oraz usuwać te, które są Ci już niepotrzebne lub stały się nieaktualne. Koniecznie analizuj zbierane dane i wyciągaj z nich wnioski, które pomogą Ci podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Dane First-Party a dane Second- i Third-Party

Na koniec warto, abyś znał różnice pomiędzy danymi First-Party, a danymi Second- oraz Third-Party. Otóż Dane Second-Party pozyskuje się we współpracy z zaufanymi partnerami. Znaczenie ma tutaj nawiązywanie współpracy z partnerami, którzy dysponują pożądanymi dla Twojego biznesu danymi. Natomiast dane Third-Party to dane wymagające już zaangażowania finansowego. Są to zewnętrzne dane, które otwierają przed firmą zupełnie nowe spektrum pozyskiwania informacji z bardzo obszernych zbiorów użytkowników, a więc z wielu źródeł, np. stron internetowych powiązanych tematycznie z firmą.

  • Continue reading
  • Continue reading