By Categories: Optymalizacja konwersjiTags: , , , , , , , Możliwość komentowania CTA – co to jest? Jak stworzyć skuteczny przycisk Call To Action? została wyłączona

Read this article in English >>

Każdy właściciel strony internetowej, a zwłaszcza przedsiębiorca chce uzyskiwać jak najwięcej konwersji. Klientów trzeba jednak do tego jakoś przekonać, dlatego niezwykle ważną rolę na stronach internetowych i w treściach pełni tak zwane CTA. Czym dokładnie jest i jak stworzyć skuteczny przycisk zachęcający do działania?

Co to jest CTA?

CTA, czyli Call To Action, to po prostu wezwanie do działania. Jest to element strony internetowej lub reklamy, który zachęca odbiorcę do podjęcia konkretnej akcji, np. zapisania się do newslettera, pobrania e-booka, zakupu produktu lub skontaktowania się z firmą. CTA ma na celu zwiększenie konwersji i zaangażowania użytkowników. Najczęściej przycisk CTA ma formę ikony z podpiętym linkiem, ale może też mieć postać wezwania tekstowego z podpiętym linkiem lub bez.

Prawidłowo stworzony przycisk powinien przyciągać wzrok i być czytelny w przekazie. Zadaniem CTA jest zachęcenie użytkowników do konkretnych działań, np. dokonania zamówienia, zapisu do newslettera, przejścia na stronę z ofertą, kontaktu przez formularz lub w inny sposób, zostawienia komentarza, opinii itp. CTA wykorzystywane są przede wszystkim na stronach internetowych, ale także w bannerach reklamowych czy mailach z newsletterami.

Z badań przeprowadzonych przez Word Stream wynika, że maile z przyciskami CTA generują aż o 371% więcej kliknięć niż maile bez, co przekłada się na sprzedaż wyższą aż o 1617%.

Jak stworzyć skuteczny przycisk CTA?

Skuteczny przycisk CTA powinien być widoczny, atrakcyjny i spójny z treścią i celem strony. Oto kilka wskazówek, jak stworzyć skuteczny przycisk Call To Action:

  • Używaj mocnych i zachęcających słów, które wywołują emocje i poczucie pilności, np. „Zarezerwuj teraz”, „Odbierz swój prezent”, „Dołącz do nas”.
  • Używaj kontrastowych kolorów, które wyróżniają się na tle strony i przyciągają uwagę oka, np. czerwony, pomarańczowy, zielony.
  • Używaj dużej i czytelnej czcionki, która pasuje do stylu i tonu strony, np. Arial, Verdana, Helvetica.
  • Używaj prostych i krótkich bezpośrednich zwrotów, które są łatwe do zapamiętania i zrozumienia, np. „Zapisz się”, „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”. Korzystaj też z magicznych słów skłaniających do działania natychmiastowego, np.: „teraz”, „już”, „tylko dziś”, „gratis”.
  • Używaj znaków interpunkcyjnych i emotikonów, które dodają ekspresji i osobowości do przycisku, np. „Zapisz się już dziś!”, „Kup teraz i oszczędź 50% „, „Dowiedz się więcej”.
  • Umieszczaj przycisk CTA w strategicznym miejscu na stronie, gdzie jest największa szansa, że użytkownik go zauważy i kliknie, np. na górze strony, pod nagłówkiem lub obok zdjęcia produktu. Na końcu treści lub na dole strony kliknięcie jest mało prawdopodobne.
  • Testuj różne wersje przycisku CTA i sprawdzaj, która z nich generuje najwięcej kliknięć i konwersji. Możesz użyć narzędzi takich jak Google Analytics, A/B testing lub heatmaps. Możesz też zlecić to specjaliście. Competivo oferuje audyt UX i optymalizację konwersji, w tym zadbanie o przyciski CTA.

Jak sprawdzić, czy CTA jest skuteczne?

Mierzalność to ogromny plus marketingu internetowego. Istnieje wiele narzędzi mierzących i analizujących skuteczność podejmowanych działań. Dzięki temu można stwierdzić, czy potrzebne są jakieś modyfikacje i jakie. Jak zweryfikować CTA? Najprościej poprzez wskaźnik CTR (Click Trough Rate). Jest to stosunek liczby kliknięć do liczby odwiedzin na danej podstronie. Wartość CTR podawana jest w procentach. Jeśli stronę produktową w sklepie internetowym odwiedziło np. 1000 osób, a 50 kliknęło w przycisk „kup teraz”, wskaźnik CTR będzie wynosił 5%. Wartość CTR zależy od branży, ale powinien wahać się w granicach 1-2%. Alternatywnymi metodami sprawdzania skuteczności CTA są oczywiście testy A/B, a także heatmapy wskazujące obszary strony, na których skupiał się wzrok użytkowników. Dobrym wskaźnikiem są też opinie klientów, ale bez wątpienia najlepszą metodą kontroli CTA jest profesjonalny audyt.

  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading