Landing page to jedno z najważniejszych narzędzi sprzedażowych w Internecie i jest podstawą działania wielu firm.
Dowiedz się, jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana landing page i jak może się to przełożyć na fantastyczne wyniki sprzedaży (wysoka konwersja).
Czym jest landing page?
Landing page to rodzaj strony, która służy do przekonania klienta do jakiegoś działania i natychmiastowego zrealizowania go. Może to być zakup, podanie maila, wypełnienie formularza lub inne działania w zależności od tego, na czym Ci zależy. Landing page bywa również określana po polsku jako strona lądowania, strona docelowa lub po prostu strona produktowa. Całość strony ma być zachętą skutecznie przekonującą do wykonania działania. Musi więc być przyjemna, czytelna i prosta. Warto poświęcić na nią dużo czasu i uwagi, gdyż każdy, kto już tu trafił, jest wstępnie zainteresowany tym, co oferujesz i trzeba tylko ostatecznie go namówić do podjęcia konkretnego działania.
Skąd klient trafia na Landing Page?
W celu ściągnięcia internautów na swoją landing page możesz stosować bardzo szeroki repertuar płatnej reklamy w postaci Facebook Ads czy też Google Ads, płatnych mailingów jak i mogą to być osoby, które skieruje tu wyszukiwarka Google. To ostatnie oczywiście jeśli odpowiednio zadbałeś o działania SEO związane z daną stroną. Jeśli prowadzisz już działalność i masz własnych subskrybentów lub klientów, to oczywiście możesz za pomocą własnego newslettera, czy linków na stronie lub w mediach społecznościowych samemu zachęcać ich do nowej usługi, czy nowego produktu.
Rodzaje stron Landing Page
Istnieje kilka podstawowych rodzajów stron Landing Page w zależności od tego, co ma być jej celem. Są to kolejno:
- strona sprzedażowa Landing Page – typowo strona, gdzie chcesz kogoś namówić do zamówienia towaru lub usługi – musi zawierać zatem rozwiązania e-commerce;
- strona typu Lead Generation – tutaj chcesz, aby ktoś wypełnił formularz z różnym danymi;
- strona typu Click Through – to strona będąca jakby tylko wstępem i zachętą do odwiedzenia innej, gdzie znajduje się znaczenie więcej informacji;
- strona typu Cooming Soon – w nowych projektach jest ona często wykorzystywana na szacowanie tego, jak duże jest zainteresowanie czy popyt na daną usługę lub towar.
Jak powinien wyglądać skuteczny Landing Page?
Strony landing page to strony, które powinny spełniać szereg kryteriów. Podstawowe zasady są dość proste i wiele z nich jest podobnych do zasad obowiązujących na innych stronach, choć oczywiście mają też swoje specyficzne warunki. Wysoka czytelność i intuicyjność to cechy, które powinny się pojawiać na każdej stronie. Na Landing Page dodatkowo warto zadbać o to, żeby nic nie rozpraszało przeglądającego i żeby cały układ prowadził do ostatecznego linku/przycisku z CTA. CTA, czyli Call to Action (Wezwanie do działania) to najważniejszy punkt takiej strony. I to, co jest jego treścią powinno być dopasowane do tego co się stanie po jego naciśnięciu/kliknięciu. Zazwyczaj są to takie proste i krótkie komunikaty jak: Kup to!, Zamów!, Zapisz się!, Wypróbuj! Złóż wniosek! Oczywiście może to być komunikat troszkę bardziej rozbudowany: Wypróbuj za darmo!, Zamów ze zniżką! czy Dołącz do naszego klubu.
Strony tego typu operują zazwyczaj tak zwanym językiem korzyści. Polega to na przedstawianiu zainteresowanej wstępnie już osobie pozytywnych aspektów danego działania. Czyli zwracając się do niego w pierwszej osobie, przedstawia się mu zalety takie jak na przykład: to rozwiąże Twój problem, to zaoszczędzi Ci czas, to da Ci wielką szansę, to podniesie Twój komfort życia itp.
Często na takich stronach pojawiają się rekomendacje. Mogą to być rekomendacje dla danego produktu wygłaszane przez różnego rodzaju autorytety, jak i przez zwykłych użytkowników. Te ostatnie możesz łatwo pozyskać, zachęcając Twoich klientów do ich zostawienia po zakupie. Tutaj warto jednak uważać, żeby nie przytłoczyć czytelnika liczbą. Strony Landing Page nie mogą być zbyt długie, bo internauta znuży się czytaniem i opuści stronę przed dojściem do końca.
Techniczna strona Landing Page
Nie można zapominać o stronie technicznej strony. Używając różnych darmowych czy płatnych szablonów, najczęściej otrzymasz stronę dobrze działającą na wszystkich przeglądarkach i świetnie działającą na mniejszych ekranach smartfonów. Warto to jednak sprawdzić również, jeśli zamawiasz taką stronę w firmie czy u freelancera.
Wspomniane już także było to, że konieczne jest zadbanie o dobrą pozycję w wynikach Google czy jeśli chcesz działać również w USA to także wyszukiwarki Bing.
Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>