By Categories: Analiza konkurencjiTags: , , , , , , Możliwość komentowania Analiza konkurencji w Social Media 2023 została wyłączona

Analiza konkurencji to jedna z kluczowych rzeczy w prowadzeniu działań marketingowych. Analiza konkurencji w social mediach jest dziś szczególnie ważna.

Dowiedz się, jak wygląda, z czego się składa i jakie korzyści osiągniesz z przeprowadzenia rzetelnej analizy konkurencji w zakresie social mediów w Twojej działalności.

Do czego służy analiza konkurencji w social mediach?

Analiza konkurencji służy temu, aby poznać, to kto z Tobą konkuruje oraz w jaki sposób to robi. Tak analiza profili konkurencyjnych firm czy organizacji to kopalnia wiedzy. Możesz się dzięki temu dowiedzieć, w jakich mediach jest obecna Twoja konkurencja, jakie treści tam publikuje, jak często wrzuca nowe posty, jak szybko reaguje na pytania i czy jest w swoich działaniach skuteczna. Dokonując porównania tego z tym, co ty sam robisz możesz wychwycić swoje słabe i dobre strony – co jest niezbędne do skutecznej poprawy swoich działań.

Z czego składa się analiza konkurencji w social mediach?

Analizę konkurencji w social mediach można podzielić na kolejne etapy.

  1.     etap – znajdź swoją konkurencję

To pierwszy i niezwykle ważny etap. Musisz wiedzieć, jakie biznesy stanowią dla Ciebie konkurencję. Część z nich pewnie znasz, inne możesz odszukać, wpisując frazy ważne dla Twojej branży w Google i sprawdzając, kto się tam reklamuje, kto jest na pierwszych miejscach. W przypadku biznesów lokalnych warto jest sprawdzić Google Maps i zobaczyć co jest blisko Ciebie. Wybierz sobie kilku na przykład 5 głównych konkurentów i na nich się skoncentruj.

  1.     etap – prześledź działania konkurencji

Następny etap to dokładne sprawdzanie, co każdy z tych konkurentów robi w mediach społecznościowych. Warto sprawdzać bardzo wiele faktów od tego, z których serwisów dana firma korzysta, ile osób ją śledzi czy używa ich tylko informacyjnie, czy wchodzi w interakcje z użytkownikami po szczegóły takie, jakich hashtagów używa i jak reagują ludzie na ich pomysły.

  1.     etap – wykonaj analizę SWOT

Analiza SWOT (Strenght, Weaknesses, Opportunities, Threats) pomoże Ci zidentyfikować Twoje mocne i słabe strony, pokaże Ci, gdzie masz szanse na rozwój i poprawę oraz gdzie znajdują się zagrożenia.

  1.     etap – ustal stałą strategię monitorowania mediów społecznościowych

Analiza konkurencji powinna być ponawiana regularnie. Dobrze jest stosować automatyczne programy, które śledzą i analizują mnóstwo parametrów związanych z aktywnością różnych marek w mediach społecznościowych i nie tylko. Korzystaj z tych danych w celu ulepszenia działania Twojej firmy.

Jakie narzędzia przydadzą Ci się do monitorowania mediów społecznościowych?

W celu stałego lub okresowego monitoringu mediów społecznościowych możesz wykorzystać takie płatne narzędzia.

Senuto – to cała platforma analityczna, z której możesz czerpać wiedzę różnych rodzajów. Między innymi możesz za jego pomocą monitorować trzech konkurentów. Znajdziesz tam także wielką bazę słów kluczowych;

Similarweb – to narzędzie samo poda Ci, które strony internetowe są konkurencją dla Twojej witryny;

Hootsuite – to narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, z którego korzystają również wielkie firmy;

Brandwatch – narzędzie do graficznego przedstawiania, jak dużo mówi się o twojej konkurencji w Internecie;

Synapview – to narzędzie monitoruje konkurencję oraz hashtagi na blogach i w serwisie Rededit;

Mentionlytics – narzędzie, które dokonuje skrupulatnej analizy działań marek w serwisach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i innych;

Talkwalker – zajmuje się śledzeniem w mnóstwie miejsc, co rozszerza analizę poza media społecznościowe, ale warto czasem sprawdzić, co konkurencja robi również, gdzie indziej i co się o niej mówi;

Jeśli chcesz otrzymać pełną i profesjonalną analizę, zwróć się do nas – stworzymy dla Ciebie fachowy i wartościowy raport dotyczący działań marketingowych konkurencji, jak i Twoich.

Co zyskasz na wdrożeniu wniosków z analizy konkurencji w zakresie social mediów?

Z pewnością tym, co możesz zyskać, jest większa widoczność w social mediach, co oczywiście oznacza większe możliwości. Dzieje się tak, ponieważ dzięki podpatrywaniu Twoich przeciwników zbierasz pomysły. Jeśli wszyscy robią na przykład konkursy, które przyciągają mnóstwo osób, to ty też możesz zacząć to robić. Masz także możliwość uniknięcia błędów, jakie mogła popełnić Twoja konkurencja.

Analiza Twoich działań pozwala Ci także, lepiej poznać osoby, które śledzą Cię w mediach społecznościowych. Im więcej masz na ich temat danych, tym łatwiej Ci będzie szykować treści czy propozycje dostosowane właśnie do nich.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>