By Categories: SEOTags: , , , , , Możliwość komentowania Analiza konkurencji w SEO – poradnik krok po kroku została wyłączona

Analiza konkurencji w zakresie SEO jest bardzo istotna dla polepszenia Twojej konkurencyjności oraz liczby odwiedzających Twoją stronę Internautów.

Jak przystąpić do sporządzenia rzetelnej i dogłębnej analizy konkurencji i tego jak ona działa w sprawie widoczności w sieci? Dowiedz się tego z kilku poniższych punków, które pozwolą Ci na zrobienie tego we własnym zakresie.

Co jest najważniejsze w analizie konkurencji SEO?

Żeby dokładnie dowiedzieć się, jak działa w SEO, Twoja konkurencja musisz przeprowadzić dwa główne działania. Są to:

  • analiza fraz (analiza fraz kluczowych);
  • analiza backlinków (analiza linków).

Dzięki takim analizom dowiesz się, jak Twoja działalność jest widziana w Internecie i co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć Twoją popularność. Nawet najlepsza treść, produkt czy usługa albo też konkurencyjność cenowa to za mało, jeśli po prostu nikt nie wie o tym co oferujesz.

Analiza fraz

Analiza fraz to podstawowe zajęcie każdego specjalisty SEO i trzeba ją przeprowadzać regularnie i powinieneś zrobić to dogłębnie. Jak tego dokonać?

  1. Pierwszym krokiem do analizy fraz jest ustalenie, kto jest Twoim konkurentem. Zacznij od ustalenia najważniejszych w Twojej działalności słów kluczowych. Tutaj możesz również skorzystać z darmowego narzędzia Google Search Console, które pokaże Ci na jakie frazy Twoja strona pojawia się wysoko w wynikach Google. Jak masz już podstawowe frazy, to sprawdź, kto jeszcze ich używa. Możesz po prostu wpisać je w Google lub skorzystać z wielu rozbudowanych narzędzi takich jak Senuto, Ahrefs, Semstorm, Seostation, Webpozycja czy Surfer SEO.
  2. Wybierz kilku najważniejszych konkurentów i dokładnie przeanalizuj ich działania. Teoretycznie im więcej, tym lepiej, ale ponieważ zajmuje to sporo czasu, to trzeba się zdecydować na wybór tych najlepiej sobie radzących. Przy pomocy podanych wcześniej narzędzi sprawdź, jakich fraz one używają i na których mają najlepsze wyniki. Dzięki tym danym dowiesz się, co powinieneś poprawić u siebie.
  3. Sprawdź określone frazy, czyli to czego używa konkurencja a ty nie. To ważne działanie, dzięki któremu zwiększysz swoją widoczność w sieci.
  4. Zrób listę fraz, w których wyraźnie odstajesz od konkurencji i stwórz plan ich wzmocnienia. Możesz tutaj skorzystać z tych samych metod, których używa Twoja konkurencja, czyli na przykład rozbudowy bloga czy większych opisów kategorii i tak dalej.

Nie zapomnij przy analizie fraz o tak zwanych long tail keywords, czyli frazach długie ogona. To frazy długie złożone z kilku wyrazów. Zyskują one na znaczeniu między innymi ze względu na wyszukiwanie głosowe, gdzie ludzi po prostu zadają pytanie w języku naturalnym, a nie posługują się pojedynczymi słowami kluczowymi. Na przykład, zamiast wpisać ‘pierogi przepis’, mówią oni pełne zdanie ‘Jak zrobić smaczne pierogi w domu?’

Analiza linków

Linki prowadzące to twoje strony poprawiające jej pozycję, natomiast musisz pamiętać, że obecnie najważniejsza jest ich jakość. Oznacza to, że najlepsze są linki, które ktoś zamieścił sam, bo uznał, że na Twojej stronie znajduje się wartościowy content. Masowe pozyskiwanie linków niskiej wartości jest wykrywane i karane obniżaniem widoczności zarówno przez Google jak i Bing.

  1. Podobnie, jak przy frazach najpierw ustal, kto jest w tej dziedzinie Twoją konkurencją. Możesz tego dokonać na przykład za pomocą Semrush Backlink Competitors report.
  2. Sprawdź, jakie są mocne i słabsze strony Twojej konkurencji.
  3. Wyszukaj swoje linki i porównaj je z konkurencją.
  4. Na podstawie poprzednich punktów stwórz plan działania, który pozwoli Ci pozyskać linki tam, gdzie da Ci to największy zysk. Uwzględnij tutaj też tak zwane martwe linki. Może po prostu zmieniłeś coś na stronie i one nie prowadzą tam, gdzie powinno. Takie rzeczy łatwo naprawić, przywracając prawidłowe działanie linków.

Analiza konkurencji w SEO jak często ją wykonywać?

Analiza konkurencji w SEO to rzecz, którą powinieneś robić nieustannie. Realia i trendy w Internecie zmieniają się szybki i konieczne są szybkie reakcje. Dzięki szerokiemu wyborowi narzędzi, które wykonują większość pracy za Ciebie, nie jest to proces skomplikowany i z pewnością sobie z tym poradzisz. Zawsze możesz to oczywiście zlecić fachowym firmom doradczym, które specjalizują się w przeprowadzaniu audytów czy nawet przejmują sprawę pozycjonowania Twojej strony. To wygodne rozwiązanie, które pozwala CI na skupienie się na Twojej głównej działalności.

Zwłaszcza w przypadku lokalnej działalności sprawdź również prawidłowość danych Twojej firmy w Google Maps oraz rozbuduj opis, dodając na przykład zdjęcia czy film.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>

  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading