By Categories: SEOTags: , , , , , Możliwość komentowania Analiza konkurencji w SEO: Odkryj jakich słów kluczowych używa Twoja konkurencja została wyłączona

Słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania Twojej strony, bez czego nikt Cię w Internecie nie odnajdzie.

Jak dobrze i prosto przeprowadzić efektywną analizę słów kluczowych przy pomocy narzędzi, do których powinien mieć dostęp każdy specjalista SEO.

Dlaczego potrzebujesz analizy konkurencji w zakresie słów kluczowych?

Analiza konkurencji w zakresie słów kluczowych pozwoli Ci na znaczne zwiększenie Twojej widoczności w sieci. Stanie się tak, dzięki kluczowym sprawom takim jak weryfikacja, w jaki sposób działają Twoi konkurenci i na jakie frazy się pozycjonują. Po analizie będziesz wiedział, gdzie od nich odstajesz. Dodatkowo pozwala Ci ona na wyłapanie miejsc, gdzie o czymś zapomniałeś – może jest jeszcze jakieś słowo kluczowe, które przeoczyłeś albo nie uwzględniłeś fraz z tak zwanego długiego ogona.

Jak ustalić najważniejsze frazy?

Wybranie słów kluczowych, na których powinieneś oprzeć pozycjonowanie swojej strony, to niezwykle istotna czynność. Samo wymyślenie ich z głowy to dużo za mało – w ten sposób łatwo przeoczyć bardzo popularne słowa czy frazy. Drugą sprawą jest to jak popularne są niektóre słowa kluczowe. Przy najpopularniejszych słowach czy frazach znalezienie się na pierwszej stronie w wynikach Google może wymagać gigantycznych budżetów. Dlatego najlepiej skupić się na słowach i frazach z najwyższym ROI, czyli wskaźnikiem zwrotu inwestycji. Oznacza to takie frazy, w których możesz uzyskać największe efekty niskim kosztem.

Skąd zatem wziąć właściwe frazy kluczowe?

Najłatwiej jest skorzystać z zautomatyzowanych narzędzi SEO. Może to być zarówno w formie sugerowania najlepszych fraz dla danego rodzaju działalności – na przykład świetnie działa Keyword Planner w usłudze Google Ads. Podpowie Ci on za darmo, jakie frazy są najlepsze. Drugim kierunkiem działania jest właśnie w analizie konkurencji podejrzenie na przykład, jakich słów używa Twoich 5 największych konkurentów. Czym więcej tym lepiej, ale nie wszystkie narzędzia to umożliwiają i zajmuje to więcej czasu. Najpopularniejsze są:

  • Senuto
  • Semrush
  • Ahrefs
  • Surfer SEO
  • Ubersuggest
  • SEMSTORM

oraz wiele innych.

Zbieranie danych o działaniach SEO konkurencji

Przy użyciu powyżej wymienionych programów otrzymasz również analizę wyszukanych fraz i poznasz to, jak dobrze lub słabo one działają na danej stronie. Dzięki temu będziesz wiedział, co działa, a co mniej i użyjesz tych danych w dalszym postepowaniu. Dobrze jest zapisywać te dane w plikach, aby móc do nich wrócić i tworzyć równe zestawienia.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>

Analiza danych – wyszukiwanie mocnych i słabych stron

Narzędzi te podpowiedzą Ci także, na czym powinieneś się skupić, wyłapując Twoje słabsze miejsca w porównaniu z twoją konkurencją. Ważne są na przykład frazy i których być może w ogóle nie pomyślałeś. Warto także sprawdzić, gdzie jesteś już blisko sukcesu i dobrej pozycji i tam wzmocnić swoje działania SEO.

Wybór strategii działania

Dokładna strategia działania zależy oczywiście od tego jak dużym budżetem dysponujesz. Zazwyczaj nie ma sensu walka o najpopularniejsze proste słowa czy frazy, gdyż są one trudne i wymagają wysokich i ciągłych nakładów. Dobrze jest skupić się na frazach lokalnych. Może to być na przykład ‘psi fryzjer Katowice’ czy ‘noclegi Bieszczady’. Nie zapominaj o długim ogonie – możesz tutaj na przykład skorzystać z KWFinder, który pozwala wyszukać długie frazy. Zaletą tego narzędzie jest pokazywanie, jak trudna jest do spozycjonowania dana fraza. Dzięki temu od razu będziesz mógł zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność, zajmując się mniej ‘obleganymi’ wyszukiwaniami. Dobrze jest sprawdzić, jak wygląd częstość wyszukiwania danych fraz w różnych miesiącach co pozwoli na dostosowanie planu czasowego na przykład publikacji na blogu firmowym itp. Dane z poprzednich lat dla poszczególnych fraz pokazuje także darmowe narzędzie Google Trends, którego możesz użyć także na przykład do sprawdzenia, z jakich województw czy miast pochodzi najwięcej zapytań.

Pomyśl także o mniej oczywistych konkurentach pośrednich. Jeśli na przykład sprzedajesz książki w Internecie, to bezpośrednią konkurencją są inne księgarnie. Ale budżet na kulturę każdej osoby nie jest z gumy i często różne inne formy konkurują z książkami, czyli na przykład kino czy teatr. Tak samo warto pamiętać, że konkurujesz również ze sprzedawcami miliona innych rzeczy, które ktoś kupuje na prezent. Książeczki dla dzieci mogą także konkurować z zabawkami. To wszystko musisz wziąć pod uwagę, dobierając słowa i frazy, na których chcesz oprzeć popularność Twojej strony.

Nie zapomnij, że o pozycji Twojej strony decydują również backlinki do niej prowadzące. Najbardziej wartościowe odniesienia powstają właściwie same, jeśli Twój content jest po prostu wartościowy i ktoś sam skieruje innych do niego.

  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading