By Categories: ContentTags: , , , , , Możliwość komentowania 8 najlepszych książek o marketingu została wyłączona

Marketing to dziedzina, która stale się zmienia i rozwija. Aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i strategiami, warto czytać książki napisane przez ekspertów i praktyków.

Oto 8 najlepszych książek o marketingu, które powinieneś przeczytać w 2023 roku.

  1. „To jest marketing” Seth Godin

Jest to książka, która podsumowuje istotę marketingu w XXI wieku. Autor twierdzi, że marketing nie polega na manipulowaniu ludźmi, ale na pomaganiu im w rozwiązywaniu problemów i spełnianiu pragnień. Pokazuje, jak znaleźć swój rynek docelowy, zbudować zaufanie i lojalność, stworzyć zmianę i sprawić, że ludzie chcą słuchać tego, co masz do powiedzenia.

  1. „138”, Kacper Bisanz, Karol Chojnacki

W tytule ukrywa się liczba 138, symbolizująca różnorodność praktycznych technik marketingowych, które eksperci od dziedziny przetestowali i udoskonalili. Ta książka to kompendium kreatywnych rozwiązań, które pozwalają podejść do klientów w zupełnie nowy sposób. Każda z tych strategii jest dokładnie opisana na przykładach, co ułatwia zrozumienie jej zastosowania. To niezwykle cenne źródło wiedzy zarówno dla profesjonalistów marketingu, jak i przedsiębiorców, ponieważ zdobywanie klientów i rozwijanie biznesu to klucz do osiągnięcia sukcesu w dzisiejszym świecie przedsiębiorczości.

Pomocne dla wybrania odpowiednich technik i stworzenia dobrej strategii marketingowej jest także korzystanie z usług specjalistów, takich, jak Competivo, które oferuje analizę konkurencji czy różnego rodzaju audyty, bo stosowane techniki trzeba też monitorować.

  1. „Biblia Social Media”, Wielu Autorów

To książka o social media w bardzo szerokim zakresie. Powstała w oparciu o doświadczenia autorów, którzy są uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach. Jest to więc pozycja warta uwagi i dla marketerów i dla osób zainteresowanych social mediami czy przedsiębiorców. Poświęcono w niej także miejsce na opisanie podstawowych zasad SEO czy Google Ads, które dla promocji w social mediach także są bardzo istotne. Po tej lekturze łatwiej będzie wybrać najlepsze portale społecznościowe dla siebie.

  1. „Unconscious Branding”, Douglas Van Praet

Unconscious branding” oznacza neuronaukę w służbie marketingu. To znakomita książka o tym, jakimi ścieżkami “chadza” mózg i jak można użyć go do wykreowania skuteczniejszej marki. Autor tej książki nie tylko rozwiewa mity, ale również ukazuje, że większość naszych decyzji zakupowych kształtuje się w obszarze podświadomości. Ta lektura jest niezwykle wartościowa zarówno dla zawodowców z branży marketingowej, jak i dla zwykłych konsumentów. Dzięki niej można nie tylko stać się lepszym specjalistą od marketingu, ale również bardziej świadomym nabywcą, z głębszym zrozumieniem różnych mechanizmów wpływających na nasze wybory zakupowe.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>

  1. „Hacking Growth”, Sean Ellis

W tej książce autor opisuje sposoby pozyskiwania nowych klientów oraz rozwijania swojego biznesu. Są to metody, którymi wypromowały się marki takie, jak Uber, Facebook czy Microsoft. Autor nazwał te metody „hakowaniem wzrostu”, gdyż opierają się na eksperymentowaniu, podejmowaniu działań czy wyciąganiu wniosków. Idealna pozycja dla osób chcących rozwijać własne firmy.

  1. „Marketing 5.0: Technology for Humanity”  Philip Kotlera, Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan

To książka, która pokazuje, jak wykorzystać technologię do budowania silnych relacji z klientami w erze cyfrowej. Autorzy opisują, jak połączyć dane, sztuczną inteligencję i automatyzację z emocjami, wartościami i duchowością, aby stworzyć marketing oparty na współpracy i zaangażowaniu.

  1. „Hooked: How to Build Habit-Forming Products” Nir Eyal

To książka, która wyjaśnia, jak zaprojektować produkty i usługi, które tworzą nawyki u użytkowników. Autor opisuje model Hooked, który składa się z czterech etapów: trigger (bodziec), action (akcja), variable reward (zmienna nagroda) i investment (inwestycja). Pokazuje, jak wykorzystać te elementy, aby stymulować zachowania pożądane przez twórców i konsumentów.

  1. „101 idei, które zmieniły reklamę”, Veksner Simon

Ta książka jest zbiorem pomysłów oraz inspiracji, które napędzały przez lata branżę reklamową i marketing. Znajdziesz tu pomysły najbardziej innowacyjne i śmiałe, ale także klasyki stosowane na szeroką skalę, które zrewolucjonizowały całe rynki. W książce znajdują się również przykłady znanych marek i ich kampanii oraz różne ciekawostki i anegdoty z reklamowego świata.

Książek o marketingu jest oczywiście o wiele więcej. Pamiętaj jednak, że tak samo ważne, jak czytanie i zgłębianie wiedzy, jest to, by nie bać się prosić o pomoc. Zobacz usługi Competivo i rozwiń swoją firmę razem z nami.

  • Pulvinar pellentesque arcu mi sit nec eget velit lacus, tortor velit arcu orci.

    Continue reading
  • Pulvinar pellentesque arcu mi sit nec eget velit lacus, tortor velit arcu orci.

    Continue reading