By Categories: Analiza konkurencjiTags: , , , , , Możliwość komentowania 15 najlepszych narzędzi do analizy konkurencji została wyłączona

Jeżeli musisz przygotować analizę konkurencji, bo chcesz dowiedzieć się w czym jest ona lepsza lub też słabsza od Ciebie, to powinieneś skorzystać w najlepszych narzędzi przeznaczonych właśnie do tego celu. 

Analiza konkurencji pomoże Ci w zarządzaniu Twoją działalnością i wskaże Ci, gdzie możesz uzyskać przewagę na innymi. Na dzisiejszym bardzo konkurencyjnym i szybko zmiennym rynku, regularne wykonywanie analizy konkurencji jest absolutnie niezbędne. Na rynku dostępnych jest całe mnóstwo różnego rodzaju narzędzi, które ułatwią Ci śledzenie tego, co robią inne firmy z Twojej branży.

15 najlepszych narzędzi do analizy konkurencji

Narzędzia służące do analizy konkurencji można podzielić na kilka kategorii. Może to być śledzenie ich działalności w mediach społecznościowych, zbieranie i analizowanie maili wysyłanych do klientów, analiza działań SEO, porównywanie rankingów, śledzenie cen i ich zmian oraz analiza treści jakie zamieszczają on w sieci. 

Poznaj zatem listę 15 najlepszych narzędzi, które pomogą Ci obserwować konkurencję, uczyć się na ich działaniach lub też szybko reagować na jej działania.

  1. SEMrush – jedno z najbardziej popularnych narzędzi do śledzenia działań SEO konkurencji, choć oferuje ono znacznie więcej rzeczy. Są to między innymi obserwowanie reklam konkurencji, treści, jakie zamieszcza ona w Internecie oraz jej działań w mediach społecznościowych ruchu, jaki panuje na jej stronach internetowych. Dysponuje ono prawdopodobnie największym zbiorem 24 miliardów słów kluczowych, co jest bardzo pomocne przy planowaniu na przykład kampanii PPC (Pay Per Click) w Google AdWords. Tak rozbudowana funkcjonalność tego narzędzia oznacza jednak spore koszty jego użytkowania. Plan Pro, który pozwala śledzić 5 konkurentów oraz 500 słów kluczowych kosztuje 119,95 dolara za miesiąc, plan Guru to już 229.95 dolara oraz 15 konkurentów i 1500 słów kluczowych. Najdroższy plan Business za 449.95 dolara za miesiąc pozwala na obserwację 40 rożnych firm oraz 5000 słów kluczowych.
  2. Ahrefs – to również bardzo rozbudowane narzędzie pozwalające na śledzenie stron konkurencji, słów kluczowych, których poszukują klienci, treści zamieszczanych przez inne firmy oraz monitorowanie swojej pozycji w rankingach. Możesz wypróbować działanie tego narzędzia za darmo, podstawowy plan kosztuje 99 dolarów miesięcznie, a te oferujące znacznie więcej możliwości to już koszt 199, 3999 i nawet 999 dolarów za każdy miesiąc.
  3. Similarweb – bardzo użyteczne narzędzie do sprawdzania skąd bierze się ruch na stronie konkurencji, czego szukają tam klienci, jakie podobne strony odwiedzają. Pozwala to na dobre rozeznanie się w tym co interesuje klientów Twojej konkurencji i wykorzystanie tego u siebie.
  4. Google Alerts – to z kolei zdecydowanie najprostsze narzędzie i co ważne, całkowicie darmowe. Pozwala śledzić pojawianie się treści, które Cię interesują. Jak tylko dane słowo pojawi się na jakiejś nowej stronie otrzymasz o tym informację. Prostota jest jednak również poważnym ograniczeniem tego narzędzia, gdyż przy większej ilość słów, które chciałbyś śledzić, staje się to dość uciążliwe.
  5. Brand24 – jedno z najbardziej popularnych narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych Twojej konkurencji. Do największych zalet tego narzędzia należy rozróżnianie opinii i komentarzy pozytywnych i negatywnych w sposób samodzielny, co znacznie ułatwi Ci sprawdzanie co się o kimś mówi. Dzięki funkcji raportowania możesz nowe informacje otrzymywać natychmiastowo na swojego maila. W celu wypróbowania działania narzędzia oferowane jest 14 dniowe konto próbne. Podstawowy plan to 179 złotych za każdy miesiąc, poprzez plan Team, Pro i Enterprise kosztujące odpowiednio 359, 959 oraz 2399 złotych za miesiąc.
  6. Sprout Social – narzędzie do śledzenia działań konkurencji w mediach społecznościowych takich jak Twitter, Facebook czy Instagram. Tutaj szybko zorientujesz się, jak dana firma używa tych kanałów, które obecnie stają się najważniejsze we wszelkiej komunikacji z klientami. 
  7. Phlanx – to narzędzie, które pozwala analizować działania danej firmy na Instagramie.  
  8. Feedly – to narzędzie pozwoli Ci orientować się, co Twoi konkurenci zamieszczają na swoich blogach i wyławiać to, co jest trendy i o czym warto, abyś także wspominał na swoich kanałach. 
  9. Mailcharts – maile wysyłane do klientów, to również bardzo ważny kanał kontaktu z nimi. Mailcharts zbiera je i segreguje do kategorii oraz pokazuje częstość ich wysyłania, a także szereg innych parametrów, które pozwolą Ci na szybką analizę tego co robi konkurencja. 
  10. Newspoint – to narzędzie służące do zbierania opinii zarówno o konkurencji, jak i o Twojej działalności z wszelkich mediów elektronicznych oraz portali społecznościowych. Opinie klientów to bardzo istotne źródło wiedzy na temat tego, co trzeba poprawić lub co trzeba podkreślać w reklamach.
  11. SENUTO – narzędzie do analizy działań konkurencji w Google. Poprzez zbieranie i porównywanie słów kluczowych Twojej oraz innych witryn możesz zwiększyć ruch na swojej stronie. 
  12. iSpionage – narzędzie do obserwowania reklam, które zleca konkurencja. Służy ono do analizy kampanii PPC (Pay Per Click) i słów kluczowych używanych w Google AdWords. 
  13. Social Blade – narzędzie za pomocą, którego możesz sprawdzić popularność celebrytów reklamujących różne marki w portalach takich jak YouTube, Instagram czy Twitter.
  14. BuiltWith – ciekawe narzędzie pokazujące jakich technologii używa na swojej stronie konkurencja, czyli wskazówka dla Ciebie jak działa strona konkurencji i możliwość podejrzenia najlepszych rozwiązań. 
  15. PricePanorama – narzędzie przydatne w branży e-commerce, które pozwala na monitorowanie oraz analizę cen w wielu sklepach internetowych. Może ono również dokonywać porównania cen konkurencji z naszymi własnymi.

Chcesz wykonać analizę konkurencji? Pomożemy Ci i wyślemy gotowy raport. Sprawdź>>

  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading
  • Continue reading